مجتمع مسكوني 52 واحدي شهيد بهشتي مهريز با حضور معاون مسكن شهري بنياد مسكن كشور افتتاح شد

یزدفردا "به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، مجتمع مسكوني 52 واحدي شهيد بهشتي مهريز با حضور معاون مسكن شهري بنياد مسكن، مدير كل مسكن و شهرسازي استان،‌فرماندار مهريز و ديگر مسئولين استان و شهرستان افتتاح شد.


گفتني است اين مجتمع مسكوني با مساحت كل 7500 متر مربع و اعتباري بالغ بر دو و نيم ميليارد تومان به مدت 2سال به بهره برداري رسيد.

متوسط مساحت هر واحد مسكوني 105 متر مربع و 105 متر نيز بصورت اشتراكي براي پاركينگ در نظر گرفته شده است.


كشاورز مدير كل مسكن و شهرسازي استان در اين مراسم به ارائه گزارشي از اقدامات اين اداره در ساخت مسكن پرداخت.


مهدي كياني مقدم فرماندار مهريز نيز در سخناني به اقدامات و خدمتگذاري هاي دولت در ساخت مسكن بوي‍‍ژه براي جوانان اشاره كرد و زحمات و تلاش هاي مسئولين بنياد مسكن و شهرسازي نيز قدرداني كرد.


محمد جواد حق شناس معاون مسكن شهري بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور در حاشيه اين افتتاح افزود:

در حال حاضر در بخش توليد مسكن اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تاثيري نداشته است. در بخش توليد دولت بيشتر بر مسكن مهر تمركز كرده است. در مسكن مهر هم روال گذشته حاكم است و با توجه تمهيدات پيش بيني شده است و كنترل قيمت مصالح ساختماني اكنون بازار در آرامش به‌سر مي‌برد. دولت با توجه به مطالعات انجام شده وعده داده تا قيمت مسكن با جهش قيمتي مواجه نشود و اين اتفاق هم تاكنون رخ داده است. بخش مسكن به‌ويژه در زمينه توليد مانند گذشته در حال انجام است.

وي افزود: آزادسازي نرخ‌ها در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تدريجي است و به همين علت تاثير چنداني روي قيمت توليد مسكن نمي‌گذارد. البته ممكن است در آينده تاثيراتي داشته باشد. اگر اين اتفاق رخ دهد آن‌وقت تمهيدات لازم براي افزايش ميزان تسهيلات ساخت خانه‌هاي مهر پيش‌بيني خواهد شد. اكنون بسيار زود است كه در اين‌باره تصميم‌گيري كنيم، چراكه بازار مسكن آرام است ونرخ مصالح ساختماني افزايش نيافته است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا